برپایی نمایشگاه عکس «شمیم عشق» در ساوه

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 19:09
ساوه-ایرنا- همزمان با گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، نمایشگاه عکس «شمیم عشق» امروز پنجشنبه در فرهنگسرای اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه دایر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در این باره به خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخاب نام «شمیم عشق» برای این رویداد تصویری گفت: این نمایشگاه که در آن بیش از یکصد عکس به تصویر کشیده شده، ابزاری برای «صیانت از میراث امام» است.

احمد جوانمرد اضافه کرد: امروزه دشمن تلاش می‌کند میان "اندیشه‌های امام" و "واقعیت‌های زندگی" شکاف ایجاد کند اما برگزاری چنین نمایشگاه هایی، با قرار دادن وصیت‌نامه در کنار تصاویر از بروز این شکاف جلوگیری کرده و ثابت می‌کند که امام (ره) همان شخصیتی بود که در وصیت‌نامه‌اش برای امت اسلامی ترسیم کرد.

برپایی نمایشگاه عکس شمیم عشق در ساوه

وی در تبیین اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفا به تصویر کشیدن چند عکس و رویداد نبود بلکه نمایش یک "سند زنده" برای نسل امروز را مورد توجه قرار دادیم.

جوانمرد خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه امام (ره)، نقشه راه همگان بوده و هست و تصاویر زندگی ایشان، گواه بر صحت و صداقت این نقشه راه است چرا که وقتی مخاطب از نزدیک تصویر ساده زیستی امام راحل را می‌بیند و در کنار آن، توصیه‌های ایشان در وصیت‌نامه درباره تکیه بر ویژگی های انسانی و اسلامی و دوری از تجمل را می‌خواند، در واقع با "حقیقتِ ولایت" روبرو می‌شود.

وی یادآور شد: این نمایشگاه دربرگیرنده تصاویری از لحظات عرفانی، مردمی حماسی امام راحل است که با رویکرد بازخوانی ابعاد شخصیتی ایشان برای جوان و نوجوان برپا شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.