گردنبندی که سه‌بار رفت و بازگشت؛ این‌بار برای نجات جان ماند

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 19:24
یزد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: بانوی نیکوکار و داوطلب جمعیت هلال‌احمر میبد، گردنبند طلایی خود را که سال‌ها حامل نیت‌های خیر بوده است به نیت نجات جان انسان‌ها و درمان نیازمندان به این جمعیت اهدا کرد.

به گزارش عصر روز پنجشنبه روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر یزد، محمد عشقی افزود: ماجرای این گردنبند روایتی شنیدنی از پیوند ایمان و نیکوکاری است و این طلا پیش از این سه مرتبه با دعای خیر و به نیت گره‌گشایی در اختیار زوج‌های جوانی قرار گرفت که در آستانه ازدواج با تنگنای مالی روبه‌رو بودند؛ اما هر بار پیش از آنکه به فروش برسد، گشایشی غیرمنتظره در زندگی آن خانواده‌ها پدید آمد و گردنبند، دست‌نخورده و سربلند، به صاحبش بازگشت.

وی گفت: این بانوی نیکوکار که پس از سه بار، رسالت این طلا را فراتر از حل مشکل یک یا دو خانواده می‌دید و با اهدای آن به هلال‌احمر گفت: این گردنبند امتحان خود را پس داده است و سه بار برای کار خیر رفت و بازگشت. حالا می‌خواهم در مسیر جهاد در راه خدا قرار گیرد تا جان انسانی را نجات دهد، مرهمی‌بر زخم آسیب‌دیده‌ای باشد یا دارویی برای دردمندی ناامید.

گردنبندی که سه‌بار «رفت و بازگشت»؛ این‌بار برای نجات جان ماند

عشقی بیان کرد: آنچه آن روز روی میز قرار گرفت، تنها چند گرم طلا نبود؛ بلکه تبلور نیتی خالص بود که وزن آن با هیچ ترازویی در جهان قابل اندازه‌گیری نیست.

روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه این حرکت را جلوه‌ای از فرهنگ اصیل نوع‌دوستی و سخاوت مردم شریف شهرستان میبد دانست و یادآور شد: دستان جمعیت هلال‌احمر همواره برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران در مسیر خدمت به انسان‌های نیازمند گشوده است.

مرکز شهرستان میبد در ۵۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.