واشنگتن: ارتباط با ایران از طریق میانجی‌ها ادامه دارد

خبرآنلاین پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 19:38
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه مدعی شد که تبادل پیام با ایران از طریق میانجی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، «تامی پیگوت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رسانه خبری فاکس نیوز دیجیتال ادعا کرد: ارتباطات با ایران از طریق واسطه‌ها ادامه دارد و پیام‌ها بین دو طرف رد و بدل می‌شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما به دنبال تسهیل مذاکرات حسن‌نیت هستیم که منجر به صلح شود.

در حالی‌که طرف آمریکایی چنین ادعایی را در راستای مذاکره مطرح می‌کند، در عین حال پیگوت مدعی شد که تحریم‌های آمریکا روزانه، «ایران را از صدها میلیون دلار محروم می‌کند.»

ایران و آمریکا پیشتر اعلام کردند برای دستیابی به تفاهم‌نامه پایان جنگ پیشرفت قابل‌توجهی انجام شده است، اگرچه برخی مسائل برای نهایی کردن آن هنوز به بررسی بیشتری نیاز دارد.

طبق اعلام تهران، این تفاهم‌نامه در بحث بازگشایی تنگه هرمز، اقدامات اعتمادسازی آمریکا از جمله با آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران و پایان درگیری‌های نظامی در تمامی جبهه‌هاست که پس از آن فرصت مذاکراتی تازه‌ای در بازه زمانی محدود برای بررسی موضوع هسته‌ای آغاز خواهد شد.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.