استاندار: خراسان جنوبی در عید غدیر صحنه باشکوه ولایت‌مداری مردم شد

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 20:27
بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از حضور گسترده مردم در مهمانی کیلومتری غدیر گفت: خیابان‌ها و میدان‌های شهرها و روستاهای استان در عید غدیر به صحنه‌ای از شور دینی، وحدت و ارادت به امیرالمؤمنین(ع) تبدیل شد و مردم بار دیگر وفاداری خود به فرهنگ ولایت را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در مهمانی کیلومتری غدیر در شهر بیرجند با اشاره به همزمانی ایام غدیر با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ایام شهادت جمعی از شهدا، افزود: مسئولان ملی نیز از این حضور کم‌نظیر ابراز خرسندی کرده‌اند و جلوه‌های باشکوه حضور مردم خراسان جنوبی در قاب رسانه ملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برپایی بیش از ۲۵۰ موکب و غرفه در مرکز استان ادامه داد: علاوه بر بیرجند، در تمامی شهرها و روستاهای استان به ویژه مناطق مرزی نیز موکب‌های غدیر برپا شده که این اقدام با مشارکت مردم، هیأت‌های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی حضور گسترده مردم در این آیین را یادآور حضور آنان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی دانست و گفت: همان‌گونه که مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت و دیگر صحنه‌های مهم حضور پررنگی داشتند، امروز نیز به عشق حضرت علی (ع) حضوری باشکوه و کم‌نظیر در جشن‌های غدیر دارند.

استاندار: خراسان جنوبی در عید غدیر صحنه باشکوه ولایت‌مداری مردم شد

وی همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای سال گذشته استان بیان کرد: با وجود حوادث تلخ و دشواری‌هایی که کشور و استان پشت سر گذاشت، رخدادهای امیدوارکننده‌ای نیز رقم خورد که از جمله آن می‌توان به اجرای برنامه «ایران جان» و معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی در سطح ملی و فراملی اشاره کرد.

هاشمی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به استان نیز از دیگر اتفاقات مهم بود که دستاوردهای ارزشمندی برای خراسان جنوبی به همراه داشت و بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مختلف در سال‌های ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶ اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن استان با جدیت در حال اجراست و تلاش می‌کنیم زمینه بهره‌برداری از این طرح مهم هرچه سریع‌تر فراهم شود.

استاندار: خراسان جنوبی در عید غدیر صحنه باشکوه ولایت‌مداری مردم شد

وی به پروژه انتقال آب اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ذی‌ربط در حال پیگیری است.

هاشمی در پایان با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم با تأسی از سیره و منش امیرالمؤمنین علی (ع) در مسیر خدمت به مردم و ترویج ارزش‌های اسلامی گام برداریم و قدردان این حضور آگاهانه، بصیرتمندانه و زمان‌شناسانه مردم باشیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.