به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز پنجشنبه، در حاشیه این مانور با تأکید بر اینکه پیشگیری مهمترین اصل در مدیریت بحران در فصل گرماست، گفت: این رزمایش با هدف افزایش آمادگی همهجانبه نیروها و تجهیزات برای مقابله با حوادث احتمالی در عرصههای طبیعی طراحی و اجرا شده است.
مهرداد حسنزاده با اشاره به اهمیت حفاظت از سرمایههای ملی و زیستمحیطی استان افزود: هدف اصلی از برگزاری اینگونه مانورهای عملیاتی، ارتقای هماهنگی دستگاههای مسئول، کاهش زمان طلایی پاسخ به بحران و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مراتع، جنگلها و پوشش گیاهی استان در زمان بروز حوادث احتمالی است.
وی با تأکید بر نقش مردم در صیانت از عرصههای طبیعی، از شهروندان، گردشگران و ساکنان مناطق مختلف استان خواست در فصل گرما از روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع خودداری کنند و هرگونه دود یا آتشسوزی مشکوک را در سریعترین زمان ممکن به دستگاههای امدادی گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، با فرا رسیدن روزهای گرم سال و افزایش خطر وقوع آتشسوزی در عرصههای ملی و مرتعی، مانور تخصصی و عملیاتی مهار آتش و امداد و نجات منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان برگزار شد.













