مانور مهار آتش در عرصه‌های طبیعی هرمزگان برگزار شد

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 21:25
بندرعباس - ایرنا - هم‌زمان با آغاز فصل گرما و افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، مانور جامع اطفای حریق، امداد و نجات در عرصه‌های طبیعی هرمزگان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار شد؛ مانوری که با هدف ارتقای آمادگی دستگاه‌های امدادی، تقویت هماهنگی بین‌سازمانی و کاهش خسارات زیست‌محیطی اجرا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز پنجشنبه، در حاشیه این مانور با تأکید بر اینکه پیشگیری مهم‌ترین اصل در مدیریت بحران در فصل گرماست، گفت: این رزمایش با هدف افزایش آمادگی همه‌جانبه نیروها و تجهیزات برای مقابله با حوادث احتمالی در عرصه‌های طبیعی طراحی و اجرا شده است.

مهرداد حسن‌زاده با اشاره به اهمیت حفاظت از سرمایه‌های ملی و زیست‌محیطی استان افزود: هدف اصلی از برگزاری این‌گونه مانورهای عملیاتی، ارتقای هماهنگی دستگاه‌های مسئول، کاهش زمان طلایی پاسخ به بحران و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مراتع، جنگل‌ها و پوشش گیاهی استان در زمان بروز حوادث احتمالی است.

وی با تأکید بر نقش مردم در صیانت از عرصه‌های طبیعی، از شهروندان، گردشگران و ساکنان مناطق مختلف استان خواست در فصل گرما از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند و هرگونه دود یا آتش‌سوزی مشکوک را در سریع‌ترین زمان ممکن به دستگاه‌های امدادی گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، با فرا رسیدن روزهای گرم سال و افزایش خطر وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی و مرتعی، مانور تخصصی و عملیاتی مهار آتش و امداد و نجات منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان برگزار شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.