توقیف فرآورده غیرمجاز «شکلات کینگ» در عطاری‌های توکهور و هشت‌بندی

خبرگزاری مهر پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 23:17
میناب - رئیس مرکز بهداشت شهرستان میناب از جمع‌آوری و توقیف فرآورده غیرمجاز موسوم به «شکلات کینگ» از سطح عطاری‌های بخش توکهور و هشت‌بندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا بهزادی رئیس مرکز بهداشت شهرستان میناب شامگاه پنجشنبه از جمع‌آوری و توقیف فرآورده غیرمجاز موسوم به «کرم کاکائو یا شکلات کینگ» از سطح عطاری‌های بخش توکهور و هشت‌بندی خبر داد.

وی اظهار کرد: در پی تشدید بازرسی‌های بهداشتی توسط کارشناسان سلامت محیط و کار، این فرآورده که فاقد مجوزهای قانونی و بهداشتی لازم برای عرضه است، از سطح عطاری‌های منطقه جمع‌آوری و توقیف شد.

بهزادی افزود: این محصول در برخی عطاری‌ها با ادعای افزایش وزن به فروش می‌رسد، در حالی که از سوی مراجع ذی‌صلاح بهداشتی به عنوان فرآورده‌ای غیرمجاز شناخته شده و مصرف آن می‌تواند عوارض جدی برای سلامت افراد به همراه داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان میناب با تأکید بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی نسبت به مخاطرات مصرف فرآورده‌های فاقد مجوز، تصریح کرد: برخی از این محصولات با تبلیغات فریبنده و ادعاهای غیرعلمی عرضه می‌شوند و سلامت مصرف‌کنندگان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

وی همچنین هشدار داد: نگهداری، عرضه و فروش این فرآورده غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، مطابق ضوابط و مقررات بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بهزادی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه این محصول یا سایر فرآورده‌های مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند تا اقدامات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.