عراقچی: اسرائیل، علت اصلی تیره شدن روابط ما با امارات است

الف پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 23:21
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که اسرائیل عامل اصلی تیره شدن روابط تهران و ابوظبی است.

به گزارش تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، رژیم صهیونیستی را علت اصلی تیره شدن روابط ایران با امارات متحده عربی دانست. 

او گفت: متأسفانه در جریان جنگ اخیر، شواهد بسیاری وجود دارد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از حریم هوایی و سرزمین امارات علیه ما استفاده کرده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد: اسناد و مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهد امارات در برخی موارد، شخصاً در عملیات‌های نظامی علیه ایران مشارکت داشته است.

به گفته وزیر امور خارجه ایران دلیل اصلی تیره شدن روابط فعلی با امارات، حضور عامل اسرائیلی و روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی نزدیک این کشور با تل‌آویو است.

او خاطرنشان کرد: اگر امارات همانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس سیاست متفاوتی در پیش می‌گرفت، اکنون می‌توانستیم روابط بسیار بهتری با این کشور داشته باشیم.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.