نامه سرگشاده زلنسکی به پوتین: بیایید دیدار و آتش‌بس کنیم

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 23:34
تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نامه‌ای سرگشاده به همتای روس خود ولادیمیر پوتین خواستار دیدار رو در رو با وی شده و برای برقراری «آتش‌بس کامل» اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس۲۴، زلنسکی در نامه سرگشاده خود که پنجشنبه در تارنمای ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد، نوشت: اوکراین پیشنهاد پایان دادن به این جنگ از طریق تعامل مستقیم میان ما و شما را مطرح می‌کند. من پیشنهاد یک ملاقات را می‌دهم.

رئیس جمهور اوکراین افزود: اوکراین برای برقراری آتش‌بس کامل در طول مذاکرات آماده است.

وی همچنین پیشنهاد تبادل اسرای جنگی را داد و گفت که این اقدام می‌تواند «مقدمه خوبی برای پایان دادن به جنگ باشد.»

زلنسکی در نامه سرگشاده خود نوشت: ما شاهدیم که آمریکا همه توجه خود را به مساله ایران معطوف کرده و این اشتباه است که منتظر بازگشت توجه آمریکا به جنگ در اروپا باشیم.

این نامه در حالی منتشر شد که پوتین در حال برگزاری نشستی با خبرنگاران خارجی در سن‌پترزبورگ بود و هنوز مشخص نیست که روسیه چه واکنشی به آن خواهد داشت.

زلنسکی بارها خواستار دیدار با پوتین شده و گفته است که ملاقات چهره به چهره می‌تواند به توافق منجر شود. اما پوتین اعلام کرده است که تنها در صورتی با زلنسکی دیدار خواهد کرد که توافق صلحی میان دو کشور آماده شده باشد.

نمایندگان روسیه و اوکراین پیشتر در استانبول، ابوظبی و ژنو دیدار کرده بودند و به توافقی در مورد آزادی اسرا رسیده بودند اما درباره مسائل کلیدی توافقی حاصل نشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.