مقام آمریکایی: آتش‌بس با ایران برقرار است

خبرآنلاین جمعه 15 خرداد 1405 - 01:24
یک مقام آمریکایی پنجشنبه شب اعلام کرد که آتش‌بس میان آمریکا و ایران همچنان برقرار است، اما واشنگتن به حفاظت از نیروهای خود و اجرای سیاست محاصره بنادر ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، این مقام آمریکایی به شبکه الجزیره گفت: مسیر کشتیرانی از طریق تنگه هرمز باز و قابل استفاده است، اما تصمیم نهایی برای عبور از این آبراه بر عهده شرکت‌ها و کشتی‌های تجاری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این مقام آمریکایی مدعی شد که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس با ایران در ۸ آوریل گذشته، حدود یک هزار کشتی از تنگه هرمز عبور کرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا ۲۳ می ۲۰۲۶ برابر با دوم خرداد ۱۴۰۵ نیز ادعا کرده بود: یک توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران تنظیم شده و اکنون در انتظار نهایی شدن است و جنبه‌ها و جزئیات نهایی توافق در دست بررسی است و به‌ زودی اعلام خواهد شد.

ترامپ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۵برابر با اول ژوئن ۲۰۲۶ هم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز بار دیگر ادعا کرد که فکر می‌کند «طی هفته آینده» با ایران برای تمدید آتش‌بس و بازگشایی تنگه هرمز به توافق خواهد رسید.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.