رئیس طالبان: نباید نسل‌های بعدی گرفتار انتقام‌جویی و خشونت شوند

مشرق نیوز جمعه 15 خرداد 1405 - 11:05
رئیس طالبان در نشستی در قندهار گفت دشمنی و کینه‌های گذشته نباید به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش مشرق، «هبت‌الله آخندزاده»، رئیس طالبان، در دیدار با والی‌ها، رؤسای شورای علما، رؤسای محاکم استیناف و شماری از بزرگان و علمای مناطق شمال شرق و شمال غرب افغانستان، بر ضرورت گسترش صلح و آشتی میان مردم و پایان دادن به دشمنی‌ها و کدورت‌های گذشته تأکید کرد.

بر اساس بیانیه منتشرشده توسط سخنگوی طالبان، این دیدار با حضور مقامات محلی ۹ ولایت، شماری از مسئولان ارشد طالبان، علما و اساتید دینی در قندهار برگزار شد.

رئیس طالبان در سخنان خود گفت دشمنی‌ها و کینه‌های گذشته نباید به نسل‌های آینده منتقل شود و مسئولان، علما و بزرگان قومی باید برای ایجاد صلح و آشتی میان مردم تلاش کنند تا نسل‌های بعدی گرفتار انتقام‌جویی، درگیری و خشونت نشوند.

وی با اشاره به اعلام عفو عمومی پس از بازگشت طالبان به قدرت، گفت هدف از این تصمیم جلوگیری از انتقام‌جویی و فراهم‌سازی زمینه صلح و امنیت در افغانستان بوده است.

ملا هبت‌الله همچنین از علما و مسئولان خواست با تشویق مردم به گذشت و بخشش، در کاهش اختلافات اجتماعی و حل منازعات محلی نقش فعال ایفا کنند. وی همچنین تأکید کرد برقراری صلح میان مردم از مسئولیت‌های مهم علما و بزرگان جامعه است.

رئیس طالبان در بخش دیگری از سخنانش، مسئولان این گروه را به تقوا، عدالت، فروتنی و خدمت به مردم توصیه کرد و خواستار تلاش بیشتر آنان برای اجرای احکام شریعت و آگاه‌سازی مردم از فرامین حکومت طالبان شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.