تأکید وزیر کشور بر امنیت به‌عنوان زیربنای توسعه و محکومیت تجاوز آمریکا و اسرائیل در نشست شانگهای

خبرگزاری میزان جمعه 15 خرداد 1405 - 11:56
وزیر کشور در پنجمین نشست وزیران امور داخلی و امنیت عمومی شانگهای در بیشکک، امنیت را پیش‌شرط توسعه پایدار دانست و تجاوز اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را نمادی از زیر پا گذاشتن اصول بین‌المللی و نقض آشکار حاکمیت ملی توصیف کرد.
خبرگزاری میزان -

مومنی وزیر کشور در پنجمین نشست وزیران امور داخلی و امنیت عمومی شانگهای در بیشکک گفت: امنیت، پیش‌شرط و زیربنای توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی است.گفتمان معطوف به چندجانبه‌گرایی و نظم چندقطبی در راهبرد بلندمدت سازمان همکاری شانگهای اهمیت دارد.

وی ادامه داد: تجاوز حاکمان آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی در گرماگرم مذاکرات دوجانبه که منجر به کشتار شهروندان بی‎گناه از جمله شهادت دانش‌آموزان میناب شد و همچنین ترور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نمادی از زیر پا گذاشتن همه اصول و موازین بین‌المللی و بشردوستانه است.

مومنی افزود:  صدای سازمان شانگهای در مخالفت با نقض آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک عضو باید در جهان به‌طور واضح و قاطع شنیده شود. باید نقش سازمان در تأمین منافع جمعی مشاهده شود؛ در حال حاضر، سازمان علاوه بر تهدیدات درونی نظیر تروریسم و افراط‌گرایی، با تهدیدات بیرونی نیز مواجه شده است.

 انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.