لاوروف: روسیه از گفتگو میان ایران و آمریکا حمایت می کند

ایرنا جمعه 15 خرداد 1405 - 12:17
تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه گفت که  مسکو از تلاش‌ها برای انجام نوعی گفتگو میان آمریکا و ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای با ایزوستیا خاطرنشان کرد که این آمریکا است که مسئول عواقب تجاوز علیه ایران است.

وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد: البته، آمریکایی ها اول از همه مسئول هستند، اما ما قویاً از گفتگویی که به نوعی بین واشنگتن و تهران از طریق میانجیگری پاکستانی‌ها در حال انجام است، حمایت می‌کنیم. سعودی‌ها و مصری‌ها نیز در تلاش برای ارائه کمک هستند.

به گفته لاوروف، «بسیار مهم است که این گفتگو ادامه یابد.»

وی گفت: هرگونه توافقی که حاصل شود باید منافع ایران و کشورهای همسایه آن را در نظر بگیرد.

لاوروف ادامه داد: ما ترویج گفتگو میان کشورهای عرب و جمهوری اسلامی ایران را مهم می‌دانیم و آماده‌ایم در این امر مشارکت کنیم.

وی تصریح کرد که روسیه یک مفهوم امنیتی برای خلیج فارس دارد. ما اخیراً آن را به‌روزرسانی کرده و برای شش کشور شورای همکاری خلیج فارس و تهران ارسال کرده‌ایم. ما گفتگو را تشویق می کنیم. البته، برای شروع لازم است که در آینده با هرگونه روش و اقدام نظامی مخالفت شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.