به گزارش نامهنیوز، سرگئی لاوروف در مصاحبهای با ایزوستیا خاطرنشان کرد که این آمریکا است که مسئول عواقب تجاوز علیه ایران است.
وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد: البته، آمریکایی ها اول از همه مسئول هستند، اما ما قویاً از گفتگویی که به نوعی بین واشنگتن و تهران از طریق میانجیگری پاکستانیها در حال انجام است، حمایت میکنیم. سعودیها و مصریها نیز در تلاش برای ارائه کمک هستند.
به گفته لاوروف، «بسیار مهم است که این گفتگو ادامه یابد.»
وی گفت: هرگونه توافقی که حاصل شود باید منافع ایران و کشورهای همسایه آن را در نظر بگیرد.
لاوروف ادامه داد: ما ترویج گفتگو میان کشورهای عرب و جمهوری اسلامی ایران را مهم میدانیم و آمادهایم در این امر مشارکت کنیم.
وی تصریح کرد که روسیه یک مفهوم امنیتی برای خلیج فارس دارد. ما اخیراً آن را بهروزرسانی کرده و برای شش کشور شورای همکاری خلیج فارس و تهران ارسال کردهایم. ما گفتگو را تشویق می کنیم. البته، برای شروع لازم است که در آینده با هرگونه روش و اقدام نظامی مخالفت شود.