انصاری: حفظ محیط‌زیست ضرورتی راهبردی برای صیانت از منافع ملی است

ایرنا جمعه 15 خرداد 1405 - 14:55
تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به چالش‌های جهانی از جمله تغییر اقلیم، کاهش تنوع زیستی، آلودگی، گردوغبار و کم‌آبی، بر ضرورت اقدام مشترک همه بخش‌های جامعه برای حفاظت از محیط‌زیست و تحقق توسعه پایدار تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، شینا انصاری روز جمعه به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست در پیامی با اشاره به شعار جهانی این روز در سال ۲۰۱۶ با عنوان «فراخوان جهانی برای اقدام اقلیمی» و همچنین شعار ملی هفته محیط‌زیست «حفظ محیط‌زیست؛ حفظ امنیت ملی» اظهار داشت: حفاظت از محیط‌زیست تنها یک مسئولیت اجتماعی نیست، بلکه ضرورتی راهبردی برای توسعه پایدار، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و صیانت از منافع ملی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه نقش‌آفرینی و مشارکت دولت، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد و آحاد مردم را در مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی ضروری دانست و افزود: دستیابی به اهداف حفاظت از محیط‌زیست بدون همکاری و هم‌افزایی همه ذی‌نفعان امکان‌پذیر نخواهد بود.

انصاری همچنین از تلاش‌ها و خدمات محیط‌بانان، کارشناسان، پژوهشگران و فعالان حوزه محیط‌زیست قدردانی کرد و نقش آنان را در حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌های زیستی کشور ارزشمند توصیف کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تقویت فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و گسترش همکاری‌های ملی و بین‌المللی، زمینه برای ایجاد آینده‌ای سالم‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر برای ایران و نسل‌های آینده فراهم شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.