به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، العربیه در خبری اعلام کرد: ایران به طور رسمی به پاکستان ابلاغ کرده که با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خود به یک کشور ثالث مورد توافق طرفین، موافق است.
تکذیب از طرف رسانههای ایران
در واکنش به این خبر، خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکنندهٔ ایران گزارش رسانهٔ سعودی مبنیبر موافقت تهران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنیشده خود به یک کشور ثالث را رد کرد و آن را نادرست خواند.
این منبع به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: موضوعات مرتبط با پروندهٔ هستهای در مرحلهٔ کنونی مذاکرات مطرح نیست و بررسی آنها به مراحل بعدی گفتوگوها موکول شده است.
وی افزود: «موضوع انتقال ذخایر اورانیوم در دستور کار فعلی مذاکرات قرار ندارد و ابتدا باید طرف آمریکایی اقدامات مشخص و قطعی خود را انجام دهد و دربارهٔ برخی مسائل اساسی به توافقهای روشن و نهایی دست یابیم.»
این منبع تأکید کرد که گزارش منتشرشده دربارهٔ موافقت ایران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم به یک کشور ثالث «نادرست» است.
۲۱۹/۴۲











