فارس: ادعای موافقت ایران با انتقال ذخایر اورانیوم به کشور ثالث، صحت ندارد

عصر ایران جمعه 15 خرداد 1405 - 15:26
شبکهٔ العربیه پیش‌تر گزارش داده بود که ایران به‌طور رسمی با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خود به کشوری ثالث که مورد توافق طرفین باشد، موافقت کرده است.

فارس نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کنندهٔ ایران روز جمعه گزارش رسانهٔ‌ سعودی مبنی‌بر موافقت تهران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود به یک کشور ثالث را رد کرد و آن را نادرست خواند.

شبکهٔ العربیه پیش‌تر گزارش داده بود که ایران به‌طور رسمی با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خود به کشوری ثالث که مورد توافق طرفین باشد، موافقت کرده است.

این منبع به خبرنگار فارس گفت: موضوعات مرتبط با پروندهٔ هسته‌ای در مرحلهٔ کنونی مذاکرات مطرح نیست و بررسی آنها به مراحل بعدی گفت‌وگوها موکول شده است.

وی افزود: «موضوع انتقال ذخایر اورانیوم در دستور کار فعلی مذاکرات قرار ندارد و ابتدا باید طرف آمریکایی اقدامات مشخص و قطعی خود را انجام دهد و دربارهٔ برخی مسائل اساسی به توافق‌های روشن و نهایی دست یابیم.»

این منبع تأکید کرد که گزارش منتشرشده دربارهٔ موافقت ایران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم به یک کشور ثالث «نادرست» است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.