محمد سجاد کلمبو، روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: اولین مرحله از این پویش در قالب کلیپ های سه دقیقه ای از عملکرد دستگاههای اجرایی در قالب مصاحبه تصویری تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه پخش شد.
وی ادامه داد: دومین مرحله تهیه و پخش عملکرد در قالب پویش فصل خدمت و مقاومت نیز از خرداد ماه آغاز شده و قبل از هفته دولت در چارچوب این پویش، دست آوردهای دولت در قالبهای متنوع محتوایی نظیر پادکست، اینفوگرافیک، موشنگرافیک و اخبار تبیینی در سطح گسترده بازنشر می شود تا مردم عزیز در جریان اقدامات انجامشده قرار گیرند.
مدیر روابط عمومی استانداری و عضو شورای اطلاع رسانی استان یزد گفت: رصد شبانهروزی رسانهها و پاسخگویی سریع به شایعات و شبهات، ارسال پیامکهای انبوه اطلاعرسانی و امیدآفرین برای شهروندان، طراحی و اکران بنرهای تبیینی و آموزشی در سطح شهر، هماهنگی حضور مسئولان ارشد در برنامههای زنده و خبری ، تدوین و انتشار بولتنهای خبری جهت ارائه به مراجع ذیصلاح از دیگر اقدامات انجام شده است.
کلمبو ادامه داد: همچنین بهروزرسانی مداوم صفحات رسمی استانداری در شبکههای اجتماعی، برپایی ایستگاههای اطلاعرسانی و توزیع محتوا در نقاط پرتردد شهر، تعامل مستقیم با مدیران رسانه جهت تأیید اصالت اخبار رسمی و تشکیل گروه خبری، مستندسازی ویدئویی از فعالیتهای جهادی کارکنان دستگاههای زیرساختی، تولید محتواهای گرافیکی جهت نمایش پایداری خدمات در زیرساختهای انرژی و تهیه گزارشهای تحلیلی از بازخورد اخبار در فضای مجازی استان نیز برخی دیگر اقدامات انجامشده این حوزه است.
وی افزود: از ابتدای نبرد رمضان، بهمنظور پیشگیری از انتشار اخبار نادرست و شایعات و تقویت همکاری با رسانههای رسمی و فعالان فضای مجازی، نشست هماندیشی اصحاب رسانه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار و اتاق خبر شورای اطلاعرسانی نیز تشکیل شد.
مدیر روابط عمومی استانداری و عضو شورای اطلاع رسانی استان یزد گفت: این اتاق خبر از دومین روز نبرد رمضان آغاز به کار کرد و تعدادی از مدیرانکل سازمانها، نهادها و ادارات حضور یافته و به تشریح اقدامات خود در ایام نبرد پرداختند همچنین نشست تخصصی با مدیران روابط عمومی برگزار و با حضور ۴۵ مدیر دستگاه اجرایی و فرماندار استان نیز کلیپ های سه دقیقه تهیه و پخش شد .
کلمبو ادامه داد: روابط عمومی استانداری یزد در راستای وظایف ذاتی خود، در ایام نبرد تاکنون بدون کمترین وقفه ای، روند مستندسازی فعالیتهای استاندار و معاونین در بازدیدها و جلسات را انجام داده و اخبار مربوطه را در قالبهای متنوع منتشر کرده است همچنین با توجه به سیاست مردمی دولت وفاق ملی، میز خدمت مدیران در میادین شهر برپا شد و این برنامه بهصورت هفتگی و متمرکز در دوازده نقطه اصلی شهر یزد و سایر شهرستانهای استان برگزار گردید.
وی افزود: روابط عمومی استانداری یزد در راستای همراهی با موکب های برپاشده در سطح شهر نیز مستندسازی و تصویربرداری از برنامههای متنوع و حضور میدانی مردم سرافراز را انجام داده و این محتواهای تولیدی نیز در فضای مجازی بازنشر شده است همچنین حضور در مساجد، نماز جمعه و برنامه های مناسبتی و همکاری با تشکلهای مردمی و محلات نیز از دیگر اقدامات این بخش است.
مدیر روابط عمومی استانداری و عضو شورای اطلاع رسانی استان یزد گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین این اداره کل و رسانه های استان برقرار است و با توجه به برنامهریزیهایی که از ابتدا صورت گرفت ،جهت اطلاعرسانی صحیح و پیشگیری از انتشار شایعات، بیش از ۱۰ جلسه تخصصی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان برگزار شد و این ارتباط ۲ سویه همچنان ادامه دارد .














