به گزارش ایرنا از ساعات اولیه صبح، جمعیت زیادی از اقشار مختلف مردم برای شرکت در این آیین عبادی ـ سیاسی راهی مرقد مطهر امام راحل شدند. بسیاری از نمازگزاران با در دست داشتن پرچمهای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور یافته بودند و گروهی نیز پرچمهای حزبالله را حمل میکردند تا بر پیوند جبهه مقاومت و تداوم مسیر ایستادگی در برابر سلطهطلبی تأکید کنند.
در میان جمعیت، حضور گروهی از اهالی ورامین بیش از دیگران جلب توجه میکرد. آنان با پوششهایی شبیه کفن که بر یک سوی آن عبارت «یالثارات خامنهای» و بر سوی دیگر نمادهایی مرتبط با قیام ۱۵ خرداد و قطرههایی از خون نقش بسته بود، یاد و خاطره شهدای آن قیام تاریخی و استمرار راه آنان را زنده نگه داشته بودند.
تهرانیها و زائرانی که از اطراف خود را به حرم امام رسانده بودند، در این روز زیارت، عبادت و حضور سیاسی را در کنار یکدیگر تجربه کردند. با وجود گرمای هوا، دشواریهای معیشتی و فشارهای اقتصادی، آنان مسیرهای طولانی را پیمودند تا در این اجتماع بزرگ حضور یابند و بار دیگر نقشآفرینی خود در صحنههای اجتماعی و سیاسی کشور را به نمایش بگذارند.
فضای حاکم بر مراسم، آمیختهای از معنویت، یادآوری خاطرات نهضت امام خمینی(ره) و تأکید بر وحدت ملی بود. حاضران با حضور خود نشان دادند که همچنان بر ارزشهای انقلاب اسلامی، آرمانهای امام راحل و ضرورت همبستگی ملی در شرایط حساس کنونی تأکید دارند.
نمازگزاران حاضر در این آیین، جلوهای از همدلی، انسجام و وحدت ایرانیان را به نمایش گذاشتند؛ وحدتی که از قیام ۱۵ خرداد تا امروز، یکی از مهمترین سرمایههای اجتماعی و سیاسی کشور به شمار میرود.













