آمریکا مدعی توقیف یک نفتکش در ارتباط با ایران شد

خبرگزاری ایسنا جمعه 15 خرداد 1405 - 17:47
فرماندهی آمریکا در منطقه اقیانوس هند و آرام مدعی شد که شب گذشته یک نفتکش را در ارتباط با ایران توقیف کرده است.

به گزارش ایسنا، فرماندهی آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» ادعا کرد: «نیروهای ایالات متحده شبانه یک عملیات رهگیری دریایی و بازرسی را علیه کشتی بدون تابعیت و تحریم‌شده «ام‌تی داوینا» که در اقیانوس هند و در محدوده مسئولیت فرماندهی هند-آرام آمریکا قرار داشت، انجام دادند.»

در ادامه این پیام ادعا شده است: «ما به اجرای قوانین دریایی در سطح جهانی ادامه خواهیم داد تا شبکه‌های غیرقانونی را مختل کرده و کشتی‌هایی را که در هر نقطه از جهان از ایران حمایت می‌کنند، رهگیری کنیم.»

شایان ذکر است، مقامات ایران درباره هرگونه ارتباط با این کشتی هنوز اظهارنظر نکردند.

آمریکا در اقدامی غیرقانونی بعد از اعلام آتش بس با ایران در فروردین ماه، نسبت به محاصره دریایی ایران اقدام کرد و این اقدام به طور کلی کشتی‌رانی جهانی را مختل کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.