ایرلند ورود دو وزیر راست افراطی اسرائیلی را به این کشور ممنوع کرد

ایرنا جمعه 15 خرداد 1405 - 19:25
تهران-ایرنا- ایرلند اعلام کرد که ورود  وزیر امنیت داخلی و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، میشل مارتین نخست وزیر ایرلند روز جمعه به خبرنگاران گفت: رفتار ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل نه تنها در زمینه ناوگان صلح، بلکه اظهارات مداوم آنها در مورد فلسطینی‌ها، اساساً مشابه درخواست برای حذف فلسطینی‌ها از فلسطین است.

مارتین به طعنه اخیر بن گویر به فعالان ناوگان کمک‌رسانی غزه که توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شده بودند، اشاره داشت.

بن گویر و اسموتریچ هر دو از ورود به چندین کشور دیگر ممنوع شده‌اند و به تایید نسل‌کشی متهم هستند. اسموتریچ در اواسط ماه مه گفت که دادگاه جنایی بین‌المللی به دنبال دستگیری اوست.

به گزارش ایرنا، پیش از این حزب سبز آلمان با ناکافی دانستن تحریم های اتحادیه اروپا علیه شهرک نشینان صهیونیست، خواستار تحریم «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای افراطی کابینه رژیم اسرائیل شدند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پس از ماه‌ها اختلافات داخلی، شماری از سازمان‌های اصلی حامی شهرک‌سازی افراطی و خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و رهبران آنها را تحریم کرد.

شورای اروپا در نشست اسفندماه گذشته، با محکوم کردن اقدامات یک‌جانبه رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، از شورای اتحادیه اروپا خواسته بود کار بر روی اقدامات محدودکننده بیشتر علیه شهرک‌نشینان افراطی و نهادهای حامی آنها را ادامه دهد.

کرانه باختری از جمله بخش شرقی شهر اشغالی قدس شاهد تشدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل از جمله یورش، بازداشت و تیراندازی و افزایش حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان و اموال آن‌ها است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.