فارس ادعای انتقال اورانیوم ایران را تکذیب کرد

خبرآنلاین جمعه 15 خرداد 1405 - 20:32
خبرگزاری فارس از قول یک منبع نوشت: موضوعات مرتبط با پروندهٔ هسته‌ای در مرحلهٔ کنونی مذاکرات مطرح نیست و بررسی آنها به مراحل بعدی گفت‌وگوها موکول شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌ کنندهٔ ایران روز جمعه گزارش رسانهٔ‌ سعودی مبنی‌بر موافقت تهران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود به یک کشور ثالث را رد کرد و آن را نادرست خواند.

فارس نوشت: شبکهٔ العربیه پیش‌تر گزارش داده بود که ایران به‌طور رسمی با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خود به کشوری ثالث که مورد توافق طرفین باشد، موافقت کرده است.

این منبع گفت: موضوعات مرتبط با پروندهٔ هسته‌ای در مرحلهٔ کنونی مذاکرات مطرح نیست و بررسی آنها به مراحل بعدی گفت‌وگوها موکول شده است.

وی افزود: «موضوع انتقال ذخایر اورانیوم در دستور کار فعلی مذاکرات قرار ندارد و ابتدا باید طرف آمریکایی اقدامات مشخص و قطعی خود را انجام دهد و دربارهٔ برخی مسائل اساسی به توافق‌های روشن و نهایی دست یابیم.»

این منبع تأکید کرد که گزارش منتشرشده دربارهٔ موافقت ایران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم به یک کشور ثالث «نادرست» است.

مذاکرات میان ایران و آمریکا با هدف رسیدن به یک تفاهمنامهٔ ترک تخاصم و آغاز مذاکرات ۶۰ روزه، پس از حملات آمریکا به چند کشتی‌ تجاری در جنوب ایران و تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان متوقف شده است.

۳۱۲۱۱

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.