هشدار ولید جنبلاط نسبت به تکرار اشتباه در مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی

ایرنا جمعه 15 خرداد 1405 - 20:51
تهران- ایرنا- ولید جنبلاط رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه دروزی لبنان در پیامی نسبت به تکرار اشتباه در مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از شبکه المیادین، جنبلاط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نسبت به انجام مذاکره برای مذاکره مانند آنچه در روند توافق اسلو اتفاق افتاد، هشدار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در مذاکرات باید بار دیگر به دام بیانیه مشترک پرتناقض آمریکا و لبنان گرفتار نشویم.

جنبلاط افزود: هشدار می‌دهیم که از مذاکره برای مذاکره بپرهیزید، چرا که ممکن است بخشی از جنوب لبنان، میراث، تاریخ و مردم آن نابود شوند، مانند آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا پیش تر (بامداد پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۵) اعلام کرد که لبنان و رژیم صهیونیستی در پی مذاکراتی در واشنگتن با میانجی‌گری آمریکا بر سر تسریع اجرای آتش‌بس و ایجاد مناطق آزمایشی تحت کنترل ارتش لبنان به توافق رسیده‌اند؛ مناطقی که در آن حضور گروه‌های مسلح غیر دولتی ممنوع خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، اجرای کامل آتش‌بس منوط به توقف فعالیت‌های حزب‌الله و عقب‌نشینی نیروهای مقاومت از جنوب رودخانه لیتانی عنوان شده است.

واشنگتن همچنین تأکید کرده است که آینده روابط دو طرف باید از طریق مذاکرات مستقیم و تحت نظارت آمریکا تعیین شود.

در ادامه این روند، اعلام شده است که دو طرف توافق کرده‌اند مذاکرات بعدی در ۲۲ ژوئن (اول تیر ماه) برای دستیابی به توافق جامع از سر گرفته شود و ایالات متحده نیز در دوره انتقالی نقش تسهیل‌گر ارتباطات را ایفا خواهد کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.