به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار استان همدان شامگاه جمعه از تدوام حضورشان در خیابان برای بیعت با رهبر سوم انقلاب اسلامی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ایران میگویند و فریاد بلند ایستادگی و مقاومت برای دفاع از وطن سر دادند.
دشمن گمان میکرد با نشانه رفتن قلب ایران، اراده این ملت خواهد شکست، اما آنچه در خیابانهای کشور شکل گرفت، برخلاف همه محاسبات اتاقهای فکر استکبار بود، ایران نه تنها خم نشد بلکه هر قطره خون شهید هزاران قدم استوار را روانه میدان کرد.
در همدان نیز در بیش از سه ماه گذشته مردم انقلابی شهر، میدان امام خمینی(ره) را به سنگر عهد و وفاداری تبدیل کردند، سنگری که ۹۷ شب متوالی چراغ حضور در آن خاموش نشد، پیر و جوان، زن و مرد، دانشجو و کاسب، همه آمدند تا نشان دهند همدان هنوز همان دیار غیرت، بصیرت و ایستادگی است.
آنان در همه این شبها خیابانها را خالی نکردند تا پیام روشنی به دنیا مخابره کنند؛ اینکه ملت ایران، حق خود را با ایستادگی به دست میآورد، نه با التماس و امتیازدهی.
در میان جمعیت، چهرههایی دیده میشد که هرکدام روایت متفاوتی از این شبهای حضور داشتند؛ روایتهایی از دلتنگی، غیرت و امید.
پیرمرد جانبازی که پرچم کوچکی از ایران را در دست داشت و با ویلچر خود را به میدان رسانده بود، با صدایی بغضآلود گفت: ما جنگ و موشک و تحریم را دیدهایم؛ این مردم با سختی عقبنشینی نمیکنند و اگر لازم باشد تا آخرین نفس پای ایران میایستیم. این حضورها یعنی دشمن بداند هنوز مردم پشت انقلاب هستند.
کمی آنسوتر، مادر شهیدی که عکس فرزندش را در دست گرفته بود، میان اشک و لبخند گفت: پسرم برای پیروزی انقلاب رفت تا این پرچم زمین نماند، من امشب آمدهام که بگویم راه شهدا ادامه دارد و اگر چه داغ دیدهایم اما ناامید نشدهایم.
در بخش دیگری از میدان امام خمینی (ره) صدای سرود و نوحهخوانی با زمزمه مردم درهم آمیخته بود. دختر نوجوانی که عکس رهبر شهید انقلاب را در دست داشت، با شور خاصی گفت: ما آمدهایم بگوییم از تهدید نمیترسیم، هرچه فشار بیشتر شود مردم متحدتر میشوند.
آنچه امشب در همدان رقم خورد، تجلی زنده بودن روح مقاومت در شهری بود که ثابت کرده هنوز هم پای انقلاب ایستاده است، حافظه تاریخی این ملت با گذر زمان کمرنگ نمیشود و خون شهدا همچنان در رگهای جامعه جریان دارد.
شاید سالها بعد، وقتی از روزهای پرالتهاب اسفند ۱۴۰۴ و شبهای پس از آن سخن گفته شود، یکی از ماندگارترین تصاویر، همین حضور شبانه مردمی باشد که زیر پرچم مقاومت ایستادند و اجازه ندادند چراغ امید، همبستگی و ایستادگی در این سرزمین خاموش شود.
به گزارش ایرنا، «قرار شبانه» مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به عنوان یک حرکت مستمر مردمی، از زمان وقوع جنگ و شهادت امام امت به صورت خودجوش آغاز شده و امشب به ایستگاه ۹۷ خود رسید.













