افت درآمد خودروسازان آلمانی

دنیای اقتصاد شنبه 16 خرداد 1405 - 00:05
دنیای‌اقتصاد : داده‌های آماری نشان می‌دهد که خودروسازان آلمانی در آغاز سال جاری، تحت‌تاثیر تعرفه‌ها، تحولات ژئوپلیتیک و تحولات فناوری که بر فروش خودرو تاثیر گذاشت، میدان را به رقبا واگذار کردند. این داده‌های آماری همراه با هشداری نسبت به وضعیت آتی خودروسازان این کشور منتشر شده است.

به گزارش «ایسنا» و به نقل از رویترز بر اساس تحلیل شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست و یانگ (EY) که روز جمعه منتشر شد، درآمد حاصل از فروش خودروسازان بزرگ جهان در سه‌ماه اول سال جاری، ۲درصد افزایش یافت و خودروسازان ژاپنی و آمریکایی در صدر این روند قرار گرفتند؛ اما خودروسازان آلمانی ۴درصد کاهش درآمد را تجربه کردند.

«کنستانتین گال»، در شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست و یانگ، با اشاره به ضرر و زیان در بازارهای کلیدی مانند آمریکا و چین، ظرفیت مازاد پرهزینه، سرمایه‌گذاری‌های بالای نرم‌افزاری و روند کند توسعه حمل‌ونقل برقی، گفت: «کل خودروسازی آلمان در معرض تغییر از یک تحول ساختاری عمیق است.» حالا به نظر می‌رسد که جنگ ایران و آمریکا به عدم قطعیت‌ها منجر شود؛ زیرا انتظار می‌رود قیمت بالاتر انرژی و تورم، تقاضا در اروپا را کاهش دهد. «کنستانتین گال» گفت: این به این معنی است که خودروسازان آلمانی می‌توانند انتظار داشته باشند که این کاهش ادامه یابد و سال۲۰۲۶ یک سال بحرانی دیگر برای صنعت خودرو خواهد بود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.