مجری کویتی به اتهام همدردی با ایران به حبس محکوم شد

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 00:13
تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که مجری کویتی به اتهام همدردی با ایران به تحمل سه سال حبس محکوم شده است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از شبکه العهد عراق، دستگاه قضایی کویت «زینب دشتی» مجری تلویزیون این کشور را به دلیل آنچه که همدردی با ایران نامیده شده به سه سال حبس محکوم کرده است.

این حکم به دلیل نظرات شخصی دشتی در رسانه‌های اجتماعی درباره تجاوز علیه ایران صادر شده است.

پایگاه قاهره ۲۴ نیز در این باره، نوشت: دادگاه جنایی کویت پیشتر از صدور حکم درباره «زینب دشتی» و «حلیمه بولند» دو فعال رسانه‌ای به اتهام همدردی با ایران خودداری کرده بود.

دادگاه از آنها خواسته بود تا پیام‌هایی (توئیت‌هایی) را که درباره به شهادت رساندن حضرت آیت الله خامنه ای رهبر شهید جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده بودند را حذف کنند و نسبت به حسن رفتار خود تعهد دهند.

با این حال، دادگاه تجدیدنظر حکم علیه زینب دشتی را تائید و او را به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.