حضور رهبر کره شمالی در آزمایش‌های ناوبری ناوشکن کانگ‌گون

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 03:46
تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در عملیات آزمایش‌های ناوبری ناوشکن «کانگ‌گون» نیروی دریایی این کشور شرکت کرده است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، در جریان آزمایش‌های ناوبری ناوشکن کانگ‌گون، مقام‌های بلندپایه نظامی کره شمالی نیز حضور داشته‌اند.

رهبر کره شمالی با اعلام رضایت خود از نیروی دریایی این کشور بر لزوم خودکفایی پیونگ یانگ در طراحی و ساخت کشتی‌های جنگی در سطح استانداردهای جهانی تاکید کرده است.

کیم جونگ اون گفت: تنها زمانی می‌توان از جنگ جلوگیری و از صلح دفاع کرد که نیروی نظامی قابل توجه و قدرتمندی وجود داشته باشد که با اتکا بر آن بتوان حاکمیت نظامی را به شیوه‌ای مسئولانه در هر نقطه از زمین، دریا و هوا اعمال کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه سریع و تقویت نیروی دریایی کره شمالی به نیرویی که هم قادر به انجام بازدارندگی باشد و هم بتواند هر لحظه ضربه مهلکی به دشمن وارد کند، به عنوان مهمترین وظیفه اصلی در سیاست جدید پنج ساله توسعه دفاع ملی پیونگ یانگ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در ماه آوریل سال گذشته میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۴)، کره شمالی از اولین ناوشکن پنج هزار تنی خود با عنوان چو هیون رونمایی و اعلام کرد که در تلاش برای تقویت قابلیت‌های جنگی دریایی خود است.

در مراسم رونمایی از این ناوچه، رهبر کره شمالی دستور ساخت سالانه دو ناوچه کلاس کانگ‌گون یا بزرگتر را تا سال ۲۰۲۶ صادر کرده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.