ورود هیئت حماس به قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره غزه

خبرگزاری تسنیم شنبه 16 خرداد 1405 - 04:03
جنبش حماس از ورود هیئتی از این جنبش به قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک هیئت از جنبش حماس، جمعه‌شب برای آغاز مذاکرات درباره تکمیل اجرای مرحله نخست توافق آتش‌بس در غزه ، وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

بر اساس بیانیه‌ حماس این هیئت به ریاست «خلیل الحیه»، رئیس جنبش حماس در نوار غزه، وارد قاهره شده و قرار است دور جدیدی از مذاکرات را که چندین روز به طول خواهد انجامید، از فردا آغاز کند.

در این بیانیه آمده است که هیئت مذکور متشکل از «زاهر جبارین» (رئیس جنبش در کرانه باختری) و دو عضو دفتر سیاسی، «حسام بدران» و «غازی حمد» است. این هیئت دیدارهایی را با مقامات مصری و میانجی‌گران با هدف تکمیل اجرای مرحله اول توافق آتش‌بس، توقف حملات مکرر رژیم اشغالگر به نوار غزه و یافتن سازوکارهای مناسب برای ورود به مرحله دوم توافق انجام خواهد داد.

همچنین طبق این منبع، هیئت حماس دیدارهایی را با گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی با هدف ارائه موضع ملی واحد در قبال مسائل مختلف و توافق بر سر نحوه مواجهه با چالش‌های پیش‌روی ملت فلسطین برگزار خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.