پنتاگون سطح جاسوسی اسرائیل از آمریکا را «بحرانی» اعلام کرد؛ نگرانی از روند تصمیم‌گیری در خاورمیانه

خبرآنلاین شنبه 16 خرداد 1405 - 09:44
شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع و مقام‌های آمریکایی گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سطح تهدید ناشی از جاسوسی اسرائیل علیه آمریکا را به بالاترین سطح افزایش داده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری عراق،«حیدر العبودی» اظهار داشت: عراق کشوری کاملاً مستقل است و مرجع عالی تصمیم گیرنده آن تابع دیکته‌های داخلی یا خارجی نیست.

به روایت ایرنا، وی تاکید کرد: حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق در سپتامبر ۲۰۲۶ پایان خواهد یافت.

سخنگوی دولت عراق افزود: دولت علی الزیدی نخست‌وزیر عراق یک برنامه وزارتی روشن ارائه کرده که مهمترین آن تقویت حاکمیت ملی و انحصار سلاح در دست دولت و اجرای قانون، نقطه شروع آن است.

وی با اشاره به اینکه انحصار سلاح در دست دولت در صدر برنامه دولت جدید قرار دارد، اضافه کرد: واکنش جریان های ملی به این موضوع برای همه آشکار شده و اهمیت آن در این است که مهار و کنترل سلاح با دستورات و انگیزه های سیاسی انجام نشود.

العبودی در بخشی دیگر از سخنانش باره جایگاه‌های سوخت هم افزود که نخست‌وزیر شخصاً پرونده این جایگاه ها را پیگیری می کند و روند توزیع بنزین در ایستگاه ها به طور منظم در حال انجام است.

این خبر در حالی منتشر می شود که نخست‌وزیر عراق به تازگی، در دیدار با هیأت‌هایی از جنبش «عصائب اهل‌حق» و «کتائب امام علی (علیه‌السلام)»، دستور تشکیل کمیته‌ای مشترک را صادر کرد تا سازوکارهای اجرایی برای تفکیک از سازمان حشدالشعبی و تحقق انحصار سلاح در دست دولت را تدوین و عملیاتی کنند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.