بیش از ۱۲۳ میلیون متر مکعب سی ان جی در کردستان مصرف شد

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 10:09
سنندج- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۱۲۳ میلیون مترمکعب سی ان جی در سال ۱۴۰۴ در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۲ جایگاه سی ان جی در استان به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

جلال حمه حسنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین به دلیل صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، اظهار کرد: با افزایش مصرف سوخت CNG در سال گذشته بیش از ۱۲۳ میلیون لیتر در مصرف بنزین استان صرفه جویی شد.

وی از ظرفیت مناسب ارائه سوخت سی ان جی در استان خبرداد و افزود: این شرکت ضمن استقبال از ورود بخش خصوص برای احداث جایگاه های سی ان جی نسبت به تسهیل فرایند احداث جایگاه سی. ان. جی در استان برای سرمایه‌گذاران اقدام می‌کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان به فعال بودن ۳۳۶ نازل درجایگاه های سی ان جی استان اشاره و اضافه کرد: کالیبراسیون دیسپنسرهای همه جایگاه ها انجام و گواهینامه سلامت از اداره استاندارد دریافت نموده اند.

حمه حسنی ادامه داد: مصرف روزانه سی ان جی در استان ۳۴۰ هزار متر مکعب است که با توجه به ظرفیت مصرف یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعبی سی ان جی در جایگاه های استان، این میزان مصرف فقط ۴۰ درصد از ظرفیت ایجاده شده در این خصوص است.

در حال حاضر ۹۱ باب جایگاه عرضه سوخت مایع و ۵۲ باب جایگاه سی ان جی در کردستان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.