به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، کاخ ریاستجمهوری اسلوونی روز جمعه (۱۵ خرداد) پرچم فلسطین را برافراشت؛ اقدامی که یک روز پس از آن انجام شد که دولت جدید این کشور، پس از انتقال قدرت در لیوبلیانا، پرچم فلسطین را از نمای ساختمان دولت پایین آورد.
ناتاشا پیرتس موسار رئیسجمهوری اسلوونی با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی ایکس گفت که پرچم فلسطین به مدت یک هفته بر نمای کاخ ریاستجمهوری باقی خواهد ماند و سپس به داخل ساختمان منتقل میشود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نسلکشی علیه فلسطینیان متوقف نشده است و مردم غزه و کرانه باختری در صلح و کرامت زندگی نمیکنند.
پیرتس موسار افزود: که این پرچم نماد مخالفت با «نقض فاحش حقوق بشردوستانه بینالمللی و حقوق بشر» نه تنها در فلسطین، بلکه در دیگر نقاط جهان نیز هست.
او تاکید کرد: این اقدامی ساده برای یادآوری یک اصل بنیادین تمدنی است؛ کرامت انسانی برای همه.
این اقدام یک روز پس از آغاز به کار دولت جدید به ریاست یانس یانسا نخستوزیر اسلوونی انجام شد. این دولت پس از کسب رای اعتماد پارلمان قدرت را در دست گرفت.
پس از انتقال قدرت، پرچم فلسطین از نمای ساختمان مرکزی دولت برداشته شد، اما پرچمهای اسلوونی، اوکراین و اتحادیه اروپا همچنان در محل خود باقی ماندند.













