سازمان شانگهای: افغانستان همچنان در کانون توجه کشورهای عضو است

خبرگزاری تسنیم شنبه 16 خرداد 1405 - 11:20
معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد افغانستان همچنان در کانون توجه کشورهای عضو است. 

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمدسعید مرادزاده»، معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اشاره به جایگاه ژئوپلتیک افغانستان در منطقه اعلام کرد کشورهای عضو در حال بررسی راه‌هایی برای احیای دوباره گروه تماس با افغانستان هستند.

 وی در گفتگو با یک رسانه روسی در حاشیه مجمع‌ سن‌پترزبرگ افزود افغانستان همچنان در کانون توجه کشورهای عضو این سازمان قرار دارد و انتظار می‌رود در اعلامیه نهایی نشست سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک نیز بازتاب یابد.

مرادزاده اظهار داشت: فکر می‌کنم کشورهای عضو سازمان‌همکاری شانگهای قادر خواهند بود درباره ازسرگیری این سازوکار بسیار مهم برای دستور کار امنیتی سازمان به توافق برسند؛ زیرا افغانستان یک همسایه طبیعی برای کشورهای عضو است.

معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اگر به نقشه منطقه‌ای سازمان همکاری شانگهای نگاه کنید، افغانستان  در مرکز این منطقه قرار دارد و در عین حال، دارای جایگاه ناظر در این سازمان است.

وی همچنین اعلام کرد پس از چهار سال وقفه، نخستین رایزنی‌های کشورهای عضو این سازمان درباره افغانستان برگزار شده و تلاش‌ها برای ازسرگیری سازوکارهای همکاری با این کشور جریان دارد.

مرادزاده گفت به ابتکار تاجیکستان، نخستین نشست مشورتی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای درباره افغانستان پس از چهار سال در دوشنبه برگزار شد؛ نشستی که در آن نمایندگان ویژه کشورهای عضو در امور افغانستان دیدگاه‌های خود را درباره تحول‌های این کشور بیان کردند.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.