رشد مشارکت جوانان در امر اهدای خون/ ۶۴ درصد از اهداکنندگان یزدی مستمر هستند

خبرگزاری ایسنا شنبه 16 خرداد 1405 - 12:21
مدیرکل انتقال خون استان یزد از مشارکت ۱۰ هزار یزدی در سال جاری به منظور اهدای خون خبر داد و از رشد مشارکت جوانان در این امر ابراز خرسندی کرد.

دکتر هایده جوادزاده شهشهانی در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد افراد مراجعه کننده برای اهدای خون در ۷۰ روز ابتدایی سال جاری را بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بالغ بر ۱۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با بیان این که ۶۴ درصد از این افراد جزو اهداکنندگان مستمر یعنی کسانی که سالانه دو بار خون اهدا می‌کند، بودند، گفت: ۲۴.۵ درصد اهداکنندگان نیز باسابقه بودند و ۱۱.۵ درصد از اهداکنندگان نیز برای بار اول، خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه با بیان این که ۳.۹ درصد از افراد اهداکننده خون را بانوان تشکیل داده‌اند، به افزایش تعداد حضور جوانان برای اهدای خون اشاره کرد و متذکر شد: از مراجعانی که اهدای خون انجام داده‌اند، ۲۹.۴ درصد را جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله تشکیل داده‌ که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشتند.

جوادزاده در پایان بر لزوم مراجعه بانوان و جوانان برای اهدای خون جهت تامین خون سالم و کافی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.