استاندار قم: «حفظ محیط زیست» ضامن امنیت ملی است

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 12:22
قم - ایرنا - استاندار قم با تاکید بر اینکه سلامت آب، خاک و هوا با سرنوشت ملت پیوندی ناگسستنی دارد، گفت: شعار «حفظ محیط زیست؛ حفظ امنیت ملی» نشان‌دهنده آن است که کوتاهی در صیانت از زیست‌بوم، تهدیدی مستقیم برای آرامش و پایداری کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا از استانداری قم، اکبر بهنام‌جو روز شنبه در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست ،ضمن تبریک این ایام به فعالان این عرصه، بر ضرورت تغییر رویکرد در مواجهه با چالش‌های زیست‌محیطی تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و در عین حال چالش‌های این استان، خاطرنشان کرد: قم هم‌اکنون با معضلاتی همچون گرد و غبار، خشکسالی، فرونشست زمین، آلودگی هوا و مدیریت پسماند دست‌به‌گریبان است.

وی با استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، دستیابی به محیط زیستی سالم را در گرو «تعهد بی‌قید و شرط دستگاه‌های اجرایی» در انجام وظایف حاکمیتی و «مشارکت فعالانه شهروندان» به عنوان یک تکلیف ملی دانست.

دعوت به جهادِ عمومی برای حفظ میراث طبیعی

بهنام‌جو با تأکید بر اینکه هیچ نهادی به‌تنهایی قادر به حراست از مواهب الهی نیست، تصریح کرد: عبور از شرایط فعلی و هدایت قم به سوی محیط زیستی پاک‌تر، نیازمند یک جهاد و مشارکت همگانی میان مردم، متخصصان، سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای دولتی است.

وی ضمن ارج نهادن به زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان، کارشناسان و دغدغه‌مندان این عرصه در استان قم، ابراز امیدواری کرد که با همت والا و همدلی میان مردم و مسئولان، موانع موجود در سطح ملی و استانی برطرف شده و طبیعتی سبز و عاری از آلودگی برای نسل‌های آینده این خطه مقدس به یادگار بماند.

از ۱۶ تا ۲۲ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نام گذاری شده‌است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.