فرماندار: پیگیری برای راه اندازی باربری ریلی در شوشتر در حال انجام است

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 12:22
اهواز - ایرنا - فرماندار شوشتر گفت: فرآیند راه‌اندازی حمل‌ونقل ریلی برای جابه‌جایی و باربری کالای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در این شهرستان در حال انجام است و از شرکت‌ها نیز درخواست داریم در راه‌اندازی خط ریلی باربری همکاری کنند.

آرش قنبری شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شرکت‌های منطقه که امکان استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی را دارند، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای اقتصادی و کاهش هزینه‌های جابه‌جایی کالا، می‌توانند با کمک به فعال شدن این خط راه‌آهن در ایفای مسئولیت اجتماعی خود نیز نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: با دستگاه‌های مربوطه نحوه بارگیری محصولات، هماهنگی‌های مورد نیاز با گمرک برای صادرات کالا، الزامات فنی و زیرساختی مورد نیاز برای فعال‌سازی خط راه‌آهن شوشتر و سایر مسائل مرتبط با آغاز حمل بار از طریق شبکه ریلی در حال بررسی است.

فرماندار شوشتر با اشاره به نقش راه‌آهن در توسعه شهرستان ادامه داد: علاوه بر فعال‌سازی بخش باربری راه‌آهن، به دنبال فعال‌سازی مجدد بخش مسافربری نیز هستیم تا مردم از مزایای این ظرفیت بهره‌مند شوند.

قنبری افزود: راه‌اندازی بخش باربری و فعال شدن این خط ریلی در اولویت است تا بهره‌وری این سرمایه ملی افزایش یابد و پس از آن نیز زمینه ازسرگیری خدمات مسافربری فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شوشتر دارای حدود ۵۵ کیلومتر خط راه‌آهن به همراه ایستگاه و زیرساخت‌های مرتبط است که فعال‌سازی کامل آن می‌تواند نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل ریلی، کاهش هزینه‌های لجستیکی صنایع و رونق اقتصادی منطقه ایفا کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.