دعوت پاکستان از سعودی‌ها برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ترانزیتی

خبرگزاری تسنیم شنبه 16 خرداد 1405 - 12:49
دولت پاکستان خواستار مشارکت سرمایه‌گذاران سعودی در زیرساخت‌های ترانزیتی این کشور شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «علیم خان»، وزیر ارتباطات پاکستان در دیدار با «منصور بن محمد آل سعود»، رئیس شورای مشترک بازرگانی سعودی-پاکستان از سرمایه‌گذاران سعودی دعوت کرد در پروژه‌های بزرگراهی و ترانزیتی این کشور مشارکت کنند.

بر اساس اطلاعیه وزارت ارتباطات پاکستان، اسلام‌آباد سه پروژه راهبردی شامل بزرگراه «سکر-حیدرآباد» (M6)، بندر کراچی (M10)  و بزرگراه خیران-راولپندی (M13) را به‌عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری به هیئت سعودی معرفی کرد و آن‌ها را طرح‌هایی با بازده اقتصادی بلندمدت توصیف نمود.

داون نیوز نوشت این پروژه‌ها بخشی از تلاش‌های پاکستان برای توسعه شبکه بزرگراهی و جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های کلان ترانزیت عنوان شده است. بزرگراه M6 به‌عنوان حلقه مفقوده اتصال کراچی به پیشاور شناخته می‌شود و پس از تکمیل، ارتباط بزرگراهی بدون وقفه میان بندر کراچی و مناطق شمالی پاکستان از جمله گیلگیت را فراهم خواهد کرد.

در همین چارچوب، اداره ملی بزرگراه‌های پاکستان در آوریل با بانک توسعه آسیایی توافقی برای آغاز ساخت بخش‌هایی از این مسیر امضا کرده بود. طول این بزرگراه 306 کیلومتر اعلام شده و شامل 15 تقاطع و 10 ایستگاه خدماتی خواهد بود.

دو طرف در این نشست همچنین بر استفاده از مدل‌های سرمایه‌گذاری سودآور برای جذب بخش خصوصی تأکید کردند و طرف سعودی نیز علاقه‌مندی خود را برای بررسی فرصت‌های مشارکت در پروژه‌های زیرساختی پاکستان اعلام کرد.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.