به گزارش خبرنگار ایرنا، از سال ۱۳۸۵، ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر که به باور کارشناسان نیاز روز منطقه برای توسعه اقتصادی و افزایش تبادلات تجاری است، آغاز شد.
برقراری ارتباط میان بندرخشکی واقع درحاشیه کمربندی با بندر نوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندر خشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال از مهم ترین اهداف ساخت این پل بوده است.
برابر گزارش ها از منابع رسمی برای ساخت این پل تاکنون یک همت اعتبار دولتی با پیشرفت حدود ۹۳ درصد هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در تامین اعتبار بنا به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران مشکلی وجود ندارد.













