واکسیناسیون دام علیه تب برفکی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری مهر شنبه 16 خرداد 1405 - 13:17
شهرکرد- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: واکسیناسیون دام علیه تب برفکی در استان چهارمحال و بختیاری تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یزدانبخش رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود پایان مرحله سراسری واکسیناسیون، مایه‌کوبی دام‌ها علیه این بیماری همچنان ادامه دارد و دامداران نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی و گزارش سریع موارد مشکوک به دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

یزدانبخش افزود: تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار در نشخوارکنندگان از جمله گاو، گوسفند و بز است که از قدرت انتشار بالایی برخوردار است و می‌تواند خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی به صنعت دامپروری وارد کند.

به گفته وی واکسیناسیون، رعایت اصول بهداشتی و اجرای ضوابط قرنطینه‌ای از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.