افزایش ۱۰۲ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب بجنورد با اجرای طرح انتقال آب پلنگ‌دره

خبرآنلاین شنبه 16 خرداد 1405 - 13:22
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از پیشرفت قابل توجه مرحله نخست طرح انتقال آب منطقه «پلنگ‌دره» به بجنورد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تأمین آب شرب مرکز استان ۱۰۲ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

امیر فاطمی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه این پروژه از اولویت‌های مهم شرکت آبفا در استان است، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، تأمین پایدار آب شرب شهر بجنورد و پاسخگویی به نیاز رو به افزایش مصرف در سال‌های آینده است.

وی با اشاره به مشخصات فنی طرح افزود: در قالب این پروژه، حفر هفت حلقه چاه، احداث ۲ ایستگاه پمپاژ، ساخت سه مخزن ذخیره هرکدام با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب و اجرای ۲۸.۵ کیلومتر خط انتقال با لوله‌های فولادی در قطرهای ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، در بخش‌هایی از مرحله نخست طرح پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است؛ به‌گونه‌ای که مخزن تعادلی ۲ هزار مترمکعبی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در آستانه تکمیل قرار دارد و تاکنون حدود ۶ هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری نیز انجام شده است.

فاطمی همچنین از پیشرفت ۹۵ درصدی احداث سه اتاقک سرچاهی خبر داد و گفت: مجموعه ایستگاه پمپاژ با توان یک مگاوات نیز در حال اجراست که تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت نهایی طرح خاطرنشان کرد: این پروژه در مجموع با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در پایداری شبکه آبرسانی و بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان بجنورد ایفا کند.

در حال حاضر میزان مصرف آب در شهر بجنورد روزانه حدود ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است که نیمی از آن از سد شیرین‌دره تأمین می‌شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.