شیراز میزبان اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 13:45
شیراز-ایرنا- شیراز بار دیگر به قلب تپنده وزنه‌برداری ایران تبدیل شد؛ اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان با حضور ۲۱ وزنه‌بردار در خانه وزنه‌برداری شیراز آغاز شده و این پولادمردان جوان خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان آماده می‌کنند؛ مسابقاتی که می‌تواند سکوی پرتاب نسل جدید وزنه‌برداری کشور باشد.

رئیس هیات وزنه‌برداری فارس شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این اردو ۲۱ وزنه‌بردار از استان‌های مختلف کشور حضور دارند و تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی تیم‌های ملی دنبال می‌کنند؛ این آخرین مراحل آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست.

آرش حبیبی افزود: استان فارس با ۶ وزنه‌بردار بیشترین سهمیه را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده و نکته قابل توجه اینکه تمامی این ورزشکاران اهل شهرستان مرودشت هستند؛ شهری که سال‌هاست یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های استعدادیابی و پرورش قهرمانان وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود.

شیراز تا تاشکند؛ مسیر آسیایی پولادمردان جوان

وی ادامه داد: این اردو حدود ۲ ماه در شیراز ادامه خواهد داشت و ملی‌پوشان پس از پایان مراحل آماده‌سازی راهی رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا در شهر تاشکند ازبکستان خواهند شد.

رئیس هیات وزنه‌برداری فارس گفت: براساس تقویم رسمی فدراسیون وزنه‌برداری آسیا، مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا ۲۰۲۶ از ۱۶ تا ۲۳ مردادماه ۱۴۰۵ (هفت تا ۱۴ اوت ۲۰۲۶) در شهر تاشکند برگزار می‌شود.

حبیبی حضور چهره‌ای پرافتخار همچون سهراب مرادی در راس کادر فنی تیم‌های ملی را یک فرصت ارزشمند برای وزنه‌برداران جوان دانست و گفت: تجربه و دانش فنی مرادی می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری نسل جدید قهرمانان ایران داشته باشد.

اسامی دعوت‌شدگان به اردو

بر اساس اعلام کادر فنی، طاها نعمتی‌مقدم، طاها نوجوان، سالار خوب و محمدامین دادوند از اردبیل، فرهاد قلی‌زاده، حمیدرضا زارعی، محمدامین حبیبی، یوسف شیروانی، علی عمادی و طاها شیرخانی از فارس، محراب دواسری از تهران، طاها چنانی و آرشام میری از ایلام، امیرمحمد رحمتی، محمدجواد بیرانوند و مهدی عسگری از لرستان، رضا زمانی و امین ادیبی از اصفهان، بهنود نصرتی از مازندران، کیان ولی‌پور از خوزستان و پوریا عباس‌پوریان از آذربایجان در اردوی شیراز حضور دارند.

سجاد بهروزی، ملی‌پوش اسبق وزنه‌بردار، هم از مرودشت در کادر فنی تیم ملی حضور دارد.

مرودشت، سرزمین پولادمردان ایران

شهرستان مرودشت در چهار دهه گذشته یکی از مهم‌ترین مراکز پرورش وزنه‌برداران کشور بوده و قهرمانان متعددی را به تیم‌های ملی معرفی کرده است.

نام‌هایی همچون عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی، حمیدرضا زارع، میثم زارع، محمدرضا زارعی، علیرضا عباس‌پور، ابوالفضل زارع، علیرضا نصیری و همچنین فاطمه کشاورز از جمله چهره‌هایی هستند که در سال‌های گذشته افتخارات ارزشمندی در عرصه‌های ملی، آسیایی و جهانی برای وزنه‌برداری فارس و ایران به ارمغان آورده‌اند.

اکنون نیز حضور ۶ وزنه‌بردار مرودشتی در اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان نشان می‌دهد که چرخه قهرمان‌پروری در این شهرستان همچنان پویا و زنده است؛ چرخه‌ای که می‌تواند در سال‌های آینده قهرمانان تازه‌ای را به وزنه‌برداری ایران معرفی کند و نام مرودشت را همچنان در قامت سرزمین پولادمردان ایران زنده نگه دارد.

وزنه‌برداری فارس طی سال‌های اخیر یکی از پشتوانه‌های اصلی تیم‌های ملی پایه کشور بوده است؛ بسیاری از ملی‌پوشان نوجوان و جوان ایران از شهرستان مرودشت برخاسته‌اند و این شهرستان در کنار شهرهایی مانند اهواز و اردبیل از قطب‌های سنتی وزنه‌برداری کشور به شمار می‌رود.

حضور پرتعداد ملی‌پوشان فارس در اردوی شیراز نیز نشان‌دهنده تداوم این روند و جایگاه ویژه استان در آینده وزنه‌برداری ایران است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.