سرهنگ حیدری: استفاده از موتورهای سنگین فقط در پیست مجاز است

خبرگزاری مهر شنبه 16 خرداد 1405 - 13:57
بندرعباس - رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: استفاده از موتورهای ۲۵۰ سی‌سی به بالا تنها در پیست‌های مجاز امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نقی حیدری ظهر شنبه با اشاره به وضعیت ترافیکی شهرهای استان، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مرکز کنترل ترافیک، تردد در تمامی معابر شهر بندرعباس و سایر شهرهای هرمزگان روان است و در حال حاضر هیچ گره ترافیکی در سطح استان گزارش نشده است.

وی با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، افزود: رانندگان باید به ویژه در ساعات ابتدایی روز از سرعت‌های غیرمجاز پرهیز کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهور هرمزگان همچنین به لزوم رعایت حق تقدم عابران پیاده اشاره کرد و گفت: در گذرگاه‌های عابر پیاده فاقد چراغ راهنمایی، حق تقدم با عابران است و رانندگان موظف هستند، پیش از خط عابر توقف کنند. تخلفات در این زمینه از طریق دوربین‌های نظارتی ثبت و اعمال قانون می‌شود.

سرهنگ حیدری در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به خرید و استفاده از موتورسیکلت‌های سنگین هشدار داد و افزود: موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی به بالا صرفاً برای استفاده در پیست‌های موتورسواری مجاز هستند و حق تردد در معابر عمومی را ندارند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعدادی از این موتورسیکلت‌ها توقیف شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به نبود امکان پلاک‌گذاری این موتورسیکلت‌ها، در صورت توقیف به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و به هیچ عنوان ترخیص نخواهند شد.
رئیس پلیس راهور هرمزگان از خانواده‌ها خواست از خرید این نوع موتورسیکلت‌ها برای نوجوانان و جوانان خودداری کنند و گفت: تردد این وسایل علاوه بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش شهروندان، در مواردی منجر به وقوع تصادفات شدید و خسارت‌های جبران‌ناپذیر شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.