افزایش ۲۱ درصدی نرخ بلیت مسیرهای ریلی از فردا

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 14:02
تهران- ایرنا- دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته گفت:‌با موافقت شورای عالی ترابری، از فردا (یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۵) نرخ بلیت قطار در همه مسیرهای ریلی ۲۱ درصد افزایش خواهد یافت.

ابوالقاسم سعیدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت:‌ هرچند درخواست این انجمن، ارقامی بالاتر از این برای پوشش هزینه‌های مترتب در حوزه حمل و نقل ریلی بود، اما در نهایت با رشد ۲۱ درصدی قیمت‌ها موافقت شد.

به گفته این مقام صنفی، این افزایش نرخ با توجه به افزایش هزینه‌ها در ماه های گذشته، افزایش نرخ برابری ارز، رشد بیش از ۵۰ درصدی هزینه های نیروی انسانی، هزینه های پذیرایی و مواد غذایی، تامین قطعات، لوازم یدکی و ... اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: آخرین بار بهمن‌ماه ۱۴۰۴، تعدیل نرخ بلیت قطار و افزایش قیمت‌ها در حوزه مسافری را داشتیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.