سدهای خراسان شمالی فقط تا ۲۴ درصد آب دارند/مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند

خبرگزاری ایسنا شنبه 16 خرداد 1405 - 14:03
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در حال حاضر سدهای استان فقط تا ۲۴ درصد آب دارند.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میزان آب موجود در سدهای استان در حال حاضر ۵۲.۶ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: هم اکنون سد شیرین دره ۴۵ درصد آب دارد که ۶ درصد از میزان پارسال کمتر است.

به گفته وی سد اسفراین ۲۰ درصد، سد چری ۶۰ درصد، سد گلیل ۵۱ درصد، سد غلامان ۱۸ درصد و سد چندیر ۵۵ درصد آب دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: میزان ذخیره آب در برخی از سدهای این استان وخیم‌تر از سال‌های گذشته است.

وی گفت: صرفه جویی در آب شرب و مدیریت آب کشاورزی راهکار شورای حفاظت منابع آب استان برای حفظ شرایط پایدار در این بخش است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.