تأکید استاندار خراسان شمالی بر تقویت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان

خبرگزاری ایسنا شنبه 16 خرداد 1405 - 14:10
استاندار خراسان شمالی در راستای استمرار پیگیری‌های دیپلماتیک خود، در دیدار با وزیر امور خارجه بر ضرورت تقویت ساختار نمایندگی این وزارتخانه در استان با هدف تسهیل روابط با کشورهای همسایه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بهمن نوری در این نشست خواستار مساعدت بیش از پیش وزارت امور خارجه برای گسترش ارتباطات فرامرزی شد.

نوری در این دیدار بر لزوم ارتقای جایگاه و تقویت نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی تأکید کرد و آن را پیش‌نیاز اساسی برای برقراری ارتباطات منسجم با کشورهای همسایه، به‌ویژه کشورهای حوزه آسیای میانه دانست.

 وی تصریح کرد: تقویت این دفتر می‌تواند فرآیند تبادلات تجاری و تردد بازرگانان را تسریع بخشد.

دکتر «سید عباس عراقچی»، وزیر امور خارجه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش‌های استاندار خراسان شمالی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، نسبت به تقویت همکاری‌ها قول مساعد داد.

وزیر امور خارجه با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، بر آمادگی این وزارتخانه برای تقویت تعاملات با کشورهای آسیای میانه تأکید کرد.

در پایان این نشست، طرفین بر تدوین نقشه راه جدیدی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرزی استان در جهت پیشبرد اهداف دولت وفاق ملی توافق کردند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.