به گزارش ایرنا، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز، همواره کانون نور و کرامت بوده، اما این بار خادمان و سفیران این آستان ملکوتی، دیار خود را ترک گفتند تا پیام آور مهربانی، ایثار و همدلی با مردمان خطه جنوب ایران باشند.
این حرکت فرهنگی-مذهبی که با برنامهریزی دقیق و هماهنگی اداره امور مبلغین حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) انجام شد، نشانگر عزمی جدی برای بردن معنویت به فراتر از دیوارهای حرم است؛ هدف اصلی این سفر، نه فقط تبلیغ چهره به چهره، بلکه تجدید میثاق با ارزشهای دفاع مقدس و تکریم خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران اعلام گردید.
دیدار با مدافعان حریم میهن
یکی از برجستهترین محورهای این ماموریت معنوی، حضور در جمع نیروهای دریایی سپاه در منطقه عسلویه بود؛ در حالی که قایقهای تندرو و مقرهای نظامی، فضایی رزمنده و پرصلابت داشتند، خدام حرم با پرچمهای متبرک و ذکر توسل، فضایی ملکوتی خلق کردند.
توجه به خانوادههای ایثارگر؛ اولویت اصلی سفر
در تمام ایام این سفر، دیدارهای سرزده و صمیمی با خانوادههای شهدا در اولویت برنامهها قرار داشت؛ از خورموج تا بوشهر، سفیران حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حضور در منازل شهیدان، مراتب همدردی و ارادت خود را به این خاندانهای صبور ابراز داشتند.
رئیس اداره امور مبلغین حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: سفیران تبلیغ معنوی این حرم مطهر، در برنامهای گسترده و منسجم، به شهرهای لامرد، عسلویه، خورموج، برازجان و بوشهر در استانهای فارس و بوشهر اعزام شدند.
علیحسین زبرجد جزئیات این سفر سهروزه را تشریح کرد و گفت: این سفر روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشتماه، ساعت ۱۴ از شیراز به سمت شهر لامرد آغاز شد؛ سفیران حرم در ساعت ۲۱ همان روز در تجمعات مردمی شهر لامرد حضور یافتند و سپس در ساعت ۲۲ در تجمع مردمی شهر مهر شرکت کردند.
وی ادامه داد: این گروه پیش از حرکت به سوی شهر عسلویه، ضمن یادآوری حادثه دلخراش ورزشگاه لامرد که در جریان جنگ رمضان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی-آمریکایی قرار گرفته بود، با حضور سفیران و خدام و در حالی که پرچم بر دوش داشتند، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانوادههای بزرگوار شهدای آن حادثه ابراز نمودند.
زبرجد تصریح کرد: در ادامه برنامه، سفیران تبلیغ در روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت هفت صبح از شهر لامرد به سمت شهر عسلویه حرکت کردند؛ این گروه موفق به انجام دیدار با خانوادههای عزیز نیروهای دریایی شدند و پس از آن راهی یکی از مقرهای نیروی دریایی سپاه گردیدند؛ حضور این گروه در قایقها، فضایی حماسی و معنوی ایجاد کرد که با حضور سفیران و کارکنان حرم، حسی عمیق از شکوه و حماسه را برای قهرمانان و حماسهآفرینان سپاه به ارمغان آورد.
رئیس اداره امور مبلغین حرم مطهر شاهچراغ (ع) افزود: برنامه این گروه با حضور در شهر کنگان و دیدار با جامعه مردم این منطقه ادامه یافت و پس از آن بازدید از پتروشیمی آلای مهستان انجام شد و در پایان، این گروه در تجمعات مردمی کنگان شرکت کردند.
زبرجد در تشریح برنامههای روز جمعه، اول خرداد گفت: برنامههای این روز با حرکت به سمت شهر خورموج در ساعت هفت صبح آغاز شد؛ در راستای توجه به جایگاه خانوادههای ایثارگر، بازدیدهای سرزده از خانوادههای شهدا نیز در دستور کار قرار داشت که در این راستا، دیدار با خانواده شهید در شهر خورموج انجام پذیرفت؛ همچنین حضور در نماز جمعه برازجان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از دیگر برنامهها بود؛ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر طی این نشست، سخنان ارزشمند و گرانبهایی در مورد استان فارس و حرم مطهر شاهچراغ (ع) ایراد کردند.
وی خاطرنشان کرد: در پایان این سفر، سفیران در ساعت ۱۹:۳۰ با خانوادههای شهدا در شهرستان بوشهر دیدار کردند و در ساعت ۲۱ ضمن حضور در تجمع بوشهر، در کنار مواکب به پذیرایی از کودکان پرداختند.























