به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان روز شنبه در تشریح این عملیات اظهار کرد: پس از دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر ریزش چاه خودگردان روستای کنارو و قطع آب مصرفی حدود ۲ هزار نفر از ساکنان این روستا، تیمهای عملیاتی این شرکت با دستور استاندار هرمزگان بلافاصله به محل اعزام شدند.
عبدالحمید حمزهپور افزود: باتوجه به اینکه روستای کنارو پیش از این تحت پوشش خدمات آبفای هرمزگان نبود و سیستم آبرسانی آن به صورت خودگردان مدیریت میشد، وضعیت تامین آب آشامیدنی این منطقه با چالش جدی مواجه شده بود.
وی تصریح کرد: تیمهای فنی شرکت آب وفاضلاب هرمزگان در یک اقدام جهادی و ضربتی، در کمتر از ۲۴ ساعت عملیات اجرایی احداث یک کیلومتر خط لوله انتقال آب را به پایان رساندند؛ با این اقدام عملیاتی، منبع تامین آب روستا از چاههای سنتی و غیرمطمئن به شبکه سراسری آبشیرینکن تغییر یافت.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان تاکید کرد: با اجرای این پروژه آبرسانی، روستای کنارو از توابع دهستان تازیان، اکنون بهطور کامل تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته و پایداری آب آشامیدنی برای تمامی ساکنان این روستا تضمین شده است.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع میشود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاهها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرینکنها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمهها تامین میشود.
روستای کنارو در هستان تازیان بخش مرکزی شهرستان بندرعباس واقع شده است.














