چند درصد ذخایر موشکی ایران آماده استفاده است؟ ؛ روایت سناتور آمریکایی | بعید می‌دانم توافق ترامپ با ایران حتی به توافق اوباما نزدیک شود!

همشهری آنلاین یکشنبه 17 خرداد 1405 - 05:49
سناتور آمریکایی گفت: هر رئیس‌جمهوری در خصوص پیامدهای اقدام نظامی، مشابه آنچه ترامپ انجام داد، توجیه شده است. به همه آن‌ها دو نکته گفته شده بود: نخست، ایران تنگه هرمز را خواهد بست و این اقدام اقتصاد جهانی را مختل خواهد کرد. دوم، صرفا با یک کارزار هوایی، امکان از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندا

به گزارش همشهری‌آنلاین، کریس مورفی، سناتور آمریکایی گفت: هر رئیس‌جمهوری در خصوص پیامدهای اقدام نظامی، مشابه آنچه ترامپ انجام داد، توجیه شده است. به همه آن‌ها دو نکته گفته شده بود: نخست، ایران تنگه هرمز را خواهد بست و این اقدام اقتصاد جهانی را مختل خواهد کرد. دوم، صرفا با یک کارزار هوایی، امکان از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

وی افزود: شما نخواهید توانست تمامی موشک‌های آن‌ها را نابود کنید، نخواهید توانست تمام پهپادهایشان را از بین ببرید... ایران بر این باور است که قوی‌ترین ضربه ما را تحمل کرده و دوام آورده است. گزارش‌های علنی نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان حدود 70 درصد از ذخایر موشکی خود را در اختیار دارند.

همچنین سوزان رایس، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: اکنون ناچاریم به میز مذاکره بازگردیم، آن هم با دستی ضعیف‌تر و در نهایت به توافقی برسیم که بسیار بعید می‌دانم از نظر کیفیت حتی نزدیک به توافق سال ۲۰۱۵ باشد. به همین دلیل است که این اقدام منطقی به نظر نمی‌رسد. بله، منطقی نیست.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.