ادعای سنتکام درباره سرنگون کردن پهپادهای مهاجم ایرانی در تنگه هرمز

اقتصادنیوز یکشنبه 17 خرداد 1405 - 06:59
اقتصادنیوز: ارتش آمریکا در بیانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس ادعایی را درباره ۲ فروند پهپاد ایرانی در تنگه هرمز منتشر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که اوایل امروز (یکشنبه) نیروهای این کشور، دو فروند پهپاد انتحاری (یک‌طرفه) ایرانی را که تردد بین‌المللی دریانوردی در تنگه هرمز را تهدید می‌کردند، سرنگون کردند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که لشکرکشی آمریکا به خلیج فارس، عامل اصلی بی ثباتی در تنگه هرمز و آب های این منطقه است.

سنتکام در ادامه این بیانیه بدون اشاره به نقض آتش بس با ایران مدعی شد که نظامیان آمریکایی همچنان در حالت آماده‌باش و موضع دفاعی قرار دارند تا به مقابله با آنچه «اقدامات تهاجمی ایران» خوانده شده، ادامه دهند.

مقامات و مراجع رسمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون واکنشی به این ادعا نداشتند و آن را تایید نکرده اند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.