دستور وزارت بهداشت برای جلوگیری از مداخلات غیرعلمی سلامت روان در میناب

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 17 خرداد 1405 - 07:51
معاون بهداشت وزارت بهداشت خواستار جلوگیری از ارائه خدمات غیرعلمی در مداخلات سلامت روان در میناب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان، خواستار نظارت و دقت نظر لازم برای جلوگیری از انجام هرگونه اقدام با روش‌های غیرعلمی، تأیید نشده یا فاقد راهنماهای خدمات ابلاغی در مداخلات روانی ـ اجتماعی شرایط بحران شد.

علیرضا رئیسی در نامه‌ای خطاب به پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان، نوشت: ضمن تقدیر از زحمات جنابعالی و نیز اقدامات ارزشمند، هم‌افزا و علمی همکاران محترم و خدوم آن دانشگاه از آغاز جنگ، همانند خدمات روانپزشکی، روانشناسی و مددکاری در مرکز سراج مناطق آسیب‌دیده به ویژه شهر میناب، خواهشمند است دستور فرمایید در راستای جلوگیری از انجام هرگونه اقدام با روش‌های غیرعلمی، تأیید نشده یا فاقد راهنماهای خدمات ابلاغی، نظارت و دقت نظر لازم صورت پذیرفته و در مداخلات روانی ـ اجتماعی در شرایط بحران، راهنماهای علمی ارسال شده از دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این معاونت که در قالب ساختار شبکه بهداشتی درمانی ارائه می‌گردد، مدنظر قرار گیرند.

همانگونه که استحضار دارید، مداخلات سلامت روان پس از سانحه متمرکز بر روان‌درمانی‌ها و آموزش گروهی و انفرادی و در صورت نیاز انجام درمان‌های دارویی توسط روانپزشک و پزشک است و سایر روش‌های درمانی مبتنی بر فناوری‌های جدید با نام‌هایی مانند لیزردرمانی در این اختلالات جایگاهی نداشته و لازم است از انجام روش‌های یادشده به ویژه در جمعیت محروم و آسیب‌دیده منطقه و در شبکه بهداشتی درمانی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.