به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «محمد الغول» اظهار داشت: تشدید جنایات اشغالگران صهیونیست در نوار غزه، نشان دهنده یک اقدام تجاوزکارانه آشکار با هدف تضعیف آتشبس فعلی و تداوم نقضهای مداوم آن، با هدف جلوگیری از تلاشها برای دستیابی به یک توافق آتشبس واقعی و پایدار است.
وی تاکید کرد: تشدید جنایات در نوار غزه که آخرین مورد آن، هدف قرار دادن غیرنظامیان و بمباران آپارتمانهای مسکونی با ساکنان که منجر به نابودی کامل خانوادهها و حذف آنها از ثبت احوال شد، جنایات جنگی و منعکس کننده جنایتکارانه اشغالگران و تلاش دیوانهوار آنها برای تحمیل یک واقعیت خونین است که رنج مردم ما را عمیقتر میکند.
این مسئول فلسطینی ادامه داد: این تشدید تجاوز، همزمان با ادامه سیاست گرسنگی، محاصره شدید و جلوگیری از ورود کالاهای اساسی، کمکهای امدادی و سوخت، در چارچوبی تحرکاتی است که هرگونه تلاش برای دستیابی به آتش بس سودمند و موثر را از بین می برد، اشغالگران از آتش بس به عنوان پوششی برای تداوم جنایات کشتار و پاکسازی نژادی استفاده می کنند.
وی افزود: این حملات پیام روشنی از سوی کابینه صهیونیستی به جامعه بینالمللی و شورای امنیت است که به هیچ تعهد قانونی یا سیاسی پایبند نیست و با بیتوجهی به تمام تلاشها برای تحمیل آتشبس واقعی، طرح خود را بر اساس حذف فیزیکی مردم فلسطین پیش میبرد.
الغول اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و جنایتکار جنگی، عمداً از خون فلسطینیان و گسترش جنایات کشتار و آوارگی به عنوان خوراک مبارزات انتخاباتی خود استفاده میکند و آن را به افکار عمومی صهیونیستی که تشنه کشتار و ویرانی هستند، به شیوهای سازگار با برنامههای استراتژیک با هدف نابودی نوار غزه و از بین بردن بافت جمعیتی آن از طریق کشتار و آوارگی، ارائه میدهد.
وی از میانجیگران خواست تا اقدامات فوری و مؤثری را برای اعمال فشار بر طرفهای ضامن توافق و وادار کردن اشغالگران به توقف فوری تجاوز و جنایات خود انجام دهند.












