به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تقدیر رئیس جمهور از موفقیت کسب شده در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی این استان افزود: بر پایه این موفقیت، گام دوم توسعه فضاهای آموزشی تا پایان سال جاری تعریف شده است که با مشارکت خیران مدرسهساز، همکاری پیمانکاران و همراهی دستگاههای اجرایی، این هدف مهم در زمان مقرر محقق خواهد شد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اهمیت «پروژه مهر» در نظام تعلیم و تربیت، این مهم تنها یک برنامه اجرایی نیست، بلکه آغازگر تحولی فرهنگی و اجتماعی در هر سال تحصیلی محسوب میشود.
وی با بیان اینکه ۲۵۸ هزار دانشآموز در ۲ هزار و ۱۲۸ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند، یادآورشد: هدف از اجرای پروژه مهر، آمادهسازی کامل مدارس برای استقبال از سال تحصیلی جدید با رویکرد ارتقای کیفیت آموزش، ایجاد نشاط، پویایی و امیدآفرینی در جامعه است.
زارع بر ضرورت هماهنگی و انسجام درونی آموزش و پرورش و همکاری دستگاههای اجرایی، شهرداریها و دهیاریها تأکید کرد و گفت: بهرهبرداری از پروژههای نوسازی مدارس تا هفته دولت از اولویتهای مهم استان است و باید با جدیت دنبال شود.
وی همچنین با انتقاد از غلبه رویکرد نظری و حافظهمحور در نظام آموزشی، اوقات فراغت تابستانی را فرصتی ارزشمند برای توسعه مهارتهای دانشآموزان دانست و اظهارداشت: این ایام نباید فقط فاصلهای میان دو دوره آموزشی تلقی شود، بلکه فرصتی برای تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی، خلاقیت، نشاط و سلامت جسمی و روحی دانشآموزان است.
استاندار بوشهر افزود: کارگروههای تخصصی باید با برنامهریزی هدفمند، موضوعاتی همچون مدیریت فضای مجازی، تغذیه سالم و مهارتهای زندگی را در برنامههای تابستانی دانشآموزان مورد توجه قرار دهند و از تمامی ظرفیتهای موجود در شهرستانهای استان برای اجرای این برنامهها بهره بگیرند.













